منتدى إيجى كافيـه
عزيزى الزائر .. هذه الرسالة تفيد بانك غير مسجل لدينا .. ونحن ندعوك للتسجيل حتى تتمتع بكافة الحقوق ويشرفنا ان تكون من احد اعضاءنا الادارة
منتدى إيجى كافيـه
عزيزى الزائر .. هذه الرسالة تفيد بانك غير مسجل لدينا .. ونحن ندعوك للتسجيل حتى تتمتع بكافة الحقوق ويشرفنا ان تكون من احد اعضاءنا الادارة
منتدى إيجى كافيـه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى إيجى كافيـه

منتدى إيجى كافيـه

التسجيلدخولالرئيسيةأحدث الصور

ماسك لازاله السواد

كاتب الموضوعرسالة
Emmy
مشرفة قسم كلام بنات
مشرفة قسم كلام بنات

ماسك لازاله السواد Empty
مُساهمةموضوع: ماسك لازاله السواد   ماسك لازاله السواد Icon_minitime28/4/2009, 8:44 am

السلام عليكم
المسك اللى هقول عليه انا لسه عمله امبارح ومش بقول من اول مرة لا ده وانا حطه لقت السود تكون على هيئة كتل
طبعا فى الاماكن شديدة السواد وعلى فكرة انا من النوع اللى بجرب كل جديد
المهم المشكلة مكنتش فى وشى لا المشكلة كانت فى رقبتى من واره كان فى سواد جامد بسبب الشعر اللى بببقى فى الرقبة من وراه مكان الشعر لما شلته طبعا منظر وحش جدا جدا وطبعا استخدمت كل حاجة طبعيية وكريمات وكله كانت تاثر فى وشى لكن فى الرقبة السواد برده موجود وطبعا استخدمت الطين المغربى وبرده مطلعش
طبعا طولت عليكم اجى للخلطة
المقادير اللى جايه ديه من كل صنف معلقة كبيرة اوكى
زيت جنين القمح+زيت لوز حلو +زيت لوز مر+زيت حبه البركة +زيت سمسم +زيت بابونج (كاموميل)+زيت خروع

وبعدين معلقة كبير عسل نحل وطبعا تحطى كله على بعضه

وبعدين عليهم معلقتين ماء ورد وده مهم جدا جدا اولا لفدته وثانيا علشان المزيج يخطلت ويبقى خفيف

وبعدين تحطى بياض بيضة على الخليط ده بياض بيضة واحده مش اكتر و وبعدين كله على بعضه ويتخلط كويس اوى اوى بس وتمسحى بيه وشك رقبتك كوعك ركبتك وعلى فكرة انا حطيته تحت عينى عادى لانه مش بنشف على الوش خالص على الرغم ان في بيض بس للامانة فى خلطات احسن لتحت العين طبعا من الخلطة ديه لكن بنسبة للرقبة والركية والمناطق السودا اوى انا شوفت نتيجت الخلطة ديه بعينى وامتى ده وانا حطة الخلطة والله لقت فى الرقبة من وراه كتل سواد طلعت فى ايدى وفعلا فرق كبير دلوقتى وانا هحطها كل يوم
لان واضح ان تاثيرها كويس بأذن الله
جربوها وادعولى
ان شاء الله تاثر معاكم
على فكرة انا بشرتى مخطلة وسعات بلقيها جافة اوى الخلطة ديه نعمت وشى جدا جدا
السلام عليكم

ماسك لازاله السواد
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» خلطة للتخلص من السواد فى الاماكن الحساسه
» طريه لازاله الشعر نهائيا